• Avegaarboringen

Avegaarboringen

Bij avegaarboringen worden buizen de grond ingeperst met een persframe en perscilinders, terwijl een schroefboor (de avegaar) de grond voorin de boorbuis naar de persput 'schroeft'. Daar staat ook de persinstallatie die de leidingsegmenten een voor een het boorgat inperst. De boring eindigt in een ontvangstput.

Open-front

De snelheid hangt af van de persinstallatie, de bodemopbouw en de gronddekking. Avegaarboren is een open-front boortechniek waarmee we leidingen sleufloos aanbrengen. A.Hak Drillcon heeft verschillende avegaarboren waarmee diameters tot 48" (1.220 mm) te bereiken zijn.

Sturen met pilotboring
Door de starheid van de leidingsegmenten is de boring in principe niet, of slechts heel beperkt, stuurbaar. Dit nadeel ondervangen we door met een pilotboring vooraf nauwkeurig de boorlijn te bepalen. De avegaarboor voor de mantelbuis of de medium-voerende buis volgt deze boorlijn.

Meer weten?
Meer weten? Bekijk onze brochure.

  • nieuws

    Rivierkruisingen TAP Rivierkruisingen TAP

    Rivierkruisingen TAP

    A.Hak is trots op haar eigen equipment dat overal ter wereld wordt ingezet bij de constructie van ondergrondse infrastructuur. Op filmmateriaal van het TAP-project eisen onze machines een hoofdrol op.

  • nieuws

    "Meet-in-the-middle" HDD boring "Meet-in-the-middle" HDD boring

    "Meet-in-the-middle" HDD boring

    A.Hak Drillcon voert HDD boring uit onder het IJ-kanaal/Noordzeekanaal Amsterdam met "Meet-in-the-middle" intersecting method.

  • nieuws

    A.Hak Drillcon in Land & Water A.Hak Drillcon in Land & Water

    A.Hak Drillcon in Land & Water

    In het vakblad Land + Water staat een interessant artikel over de voorbereiding van de boring onder het Marsdiep tussen Texel en Den Helder.

  • projecten

    IJmeer kruising IJmeer kruising

    IJmeer kruising

    A.Hak Leidingbouw heeft samen met A.Hak Drillcon een warmtetransportleiding aangelegd.