• Avegaarboringen

Avegaarboringen

Bij avegaarboringen worden buizen de grond ingeperst met een persframe en perscilinders, terwijl een schroefboor (de avegaar) de grond voorin de boorbuis naar de persput 'schroeft'. Daar staat ook de persinstallatie die de leidingsegmenten een voor een het boorgat inperst. De boring eindigt in een ontvangstput.

Open-front

De snelheid hangt af van de persinstallatie, de bodemopbouw en de gronddekking. Avegaarboren is een open-front boortechniek waarmee we leidingen sleufloos aanbrengen. A.Hak Drillcon heeft verschillende avegaarboren waarmee diameters tot 48" (1.220 mm) te bereiken zijn.

Sturen met pilotboring
Door de starheid van de leidingsegmenten is de boring in principe niet, of slechts heel beperkt, stuurbaar. Dit nadeel ondervangen we door met een pilotboring vooraf nauwkeurig de boorlijn te bepalen. De avegaarboor voor de mantelbuis of de medium-voerende buis volgt deze boorlijn.

Meer weten?
Meer weten? Bekijk onze brochure.

  • nieuws

    "Meet-in-the-middle" HDD boring "Meet-in-the-middle" HDD boring

    "Meet-in-the-middle" HDD boring

    A.Hak Drillcon voert HDD boring uit onder het IJ-kanaal/Noordzeekanaal Amsterdam met "Meet-in-the-middle" intersecting method.

  • nieuws

    HDD boringen in Amsterdam HDD boringen in Amsterdam

    HDD boringen in Amsterdam

    A.Hak Drillcon heeft in Amsterdam de eerste van 16 HDD's ingetrokken voor Nuon Noorderwarmte (stadsverwarming).

  • nieuws

    TBM Mary is halverwege TBM Mary is halverwege

    TBM Mary is halverwege

    Mary, de 510 ton wegende tunnelboormachine van National Grid, is nu halverwege haar 5 km lange reis onder de rivier de Humber.

  • projecten

    Elbedüker Hamburg (D) Elbedüker Hamburg (D)

    Elbedüker Hamburg (D)

    Om de betrouwbaarheid van de levering van aardgas aan Scandinavië en Noord-Duitsland te verhogen, boorde Drillcon een tunnel van anderhalve kilometer onder de Elbe door.