• Avegaarboringen

Avegaarboringen

Bij avegaarboringen worden buizen de grond ingeperst met een persframe en perscilinders, terwijl een schroefboor (de avegaar) de grond voorin de boorbuis naar de persput 'schroeft'. Daar staat ook de persinstallatie die de leidingsegmenten een voor een het boorgat inperst. De boring eindigt in een ontvangstput.

Open-front

De snelheid hangt af van de persinstallatie, de bodemopbouw en de gronddekking. Avegaarboren is een open-front boortechniek waarmee we leidingen sleufloos aanbrengen. A.Hak Drillcon heeft verschillende avegaarboren waarmee diameters tot 48" (1.220 mm) te bereiken zijn.

Sturen met pilotboring
Door de starheid van de leidingsegmenten is de boring in principe niet, of slechts heel beperkt, stuurbaar. Dit nadeel ondervangen we door met een pilotboring vooraf nauwkeurig de boorlijn te bepalen. De avegaarboor voor de mantelbuis of de medium-voerende buis volgt deze boorlijn.

Meer weten?
Meer weten? Bekijk onze brochure.

  • nieuws

    CSS: Humber project scoort uitzonderlijk CSS: Humber project scoort uitzonderlijk

    CSS: Humber project scoort uitzonderlijk

    Considerate Constructors Scheme (CSS) heeft een audit uitgevoerd bij joint-venture partners A.Hak, Skansa en PORR, die werken aan het River Humber Gas Pipeline Replacement Project voor opdrachtgever National Grijd (UK). Het project scoorde 44 van het maxi

  • nieuws

    A.Hak Drillcon in Land & Water A.Hak Drillcon in Land & Water

    A.Hak Drillcon in Land & Water

    In het vakblad Land + Water staat een interessant artikel over de voorbereiding van de boring onder het Marsdiep tussen Texel en Den Helder.

  • nieuws

    "Meet-in-the-middle" HDD boring "Meet-in-the-middle" HDD boring

    "Meet-in-the-middle" HDD boring

    A.Hak Drillcon voert HDD boring uit onder het IJ-kanaal/Noordzeekanaal Amsterdam met "Meet-in-the-middle" intersecting method.

  • projecten

    Elbedüker Hamburg (D) Elbedüker Hamburg (D)

    Elbedüker Hamburg (D)

    Om de betrouwbaarheid van de levering van aardgas aan Scandinavië en Noord-Duitsland te verhogen, boorde Drillcon een tunnel van anderhalve kilometer onder de Elbe door.